Průvodce velikostmi bannerů pro PPC reklamu

Průvodce velikostmi bannerů pro PPC reklamu

(Aktualizováno k 2. 10. 2018) Také stále dokola hledáte, jaké velikosti bannerů zvolit, aby se reklama zobrazovala správně tak jak má? Připravili jsme pro vás přehledného průvodce velikostmi bannerů pro PPC reklamu. Zaměříme se na dva světové lídry v inzerci – Google a Facebook. Ale stranou nenecháme ani český Sklik.

V tomto článku se budeme věnovat výhradně grafickým reklamám, neboť právě ty jsou nejčastějším kamenem úrazu.


Rozměry bannerů Google Ads

V obsahové síti Google můžeme použít dva typy grafických reklam. Buďto si banner do systému sami nahrajeme, nebo reklamu vytvoříme přímo v Google Ads (dřívější AdWords). Při vytváření reklam nás Google navede, jak by měla vhodná reklama vypadat. Pokud ale do Google Ads nahráváme hotový banner, musíme si dát pozor na spoustu věcí. Jinak by se totiž mohlo stát, že nám Google pracně vytvořené bannery zamítne.

Nahrávání grafické reklamy v AdWords

Stejně jako na textové inzeráty, i na grafické reklamy se vztahují standardní zásady Google Ads. Kromě toho musí reklama splňovat i určité technické požadavky.

Technické požadavky

 Statické banneryAnimované reklamy
FormátyGIF, JPG, PNG.GIF
Maximální velikost souboru150 kB150 kB

Délka animované reklamy nesmí přesáhnout 30 sekund a snímková frekvence animovaných reklam může být maximálně 5 snímků za sekundu.

Rozměry reklam Google Ads

Čtverec a obdélník200 x 200Malý čtverec
240 × 400Svislý obdélník
250 × 250Čtverec
250 × 360Trojnásobná širokoúhlá
300 × 250Vložený obdélník
336 × 280Velký obdélník
580 × 400Netboard
Vysoký sloupec120 × 600Vysoký sloupec
160 × 600Široký sloupec
300 × 600Půlstránková reklama
300 × 1050Na výšku
Široký banner468 × 60Banner
728 × 90Široký banner
930 × 180Horní banner
970 × 90Velký široký banner
970 × 250Reklamní panel
980 × 120Panoráma

Pozornost bychom měli věnovat také mobilním bannerům, neboť právě ty hrají v online inzerci čím dál větší roli.

Mobilní300 × 50Mobilní banner
320 × 50Mobilní banner
320 × 100Velký mobilní banner

Všechny tyto požadavky platí jak pro statické a animované reklamy, tak i pro překryvné grafické reklamy a reklamy ve formátu HTML5.

Reklama HTML5

Obvykle byly reklamní bannery dříve vytvářeny ve formátu Flash. Ten ale neumí některá zařízení přehrát (například mobilní telefony), Google proto již definitivně od ledna 2017 přešel na formát HTML5, který je efektivnější a bezpečnější variantou.

Flash vs HTML5

>>Své HTML5 reklamy si můžete před spuštěním ověřit ve validátoru reklam.<<

Pozor, reklamy ve formátu HTML5 nemají k dispozici všichni inzerenti. Pokud je ve svém účtu nemáte, můžete Googlu poslat požadavek, musíte ale splňovat několik podmínek, jako je minimální útrata účtu tisíc dolarů a platební kázeň.

Technické požadavky HTML5 reklam:
Formáty.ZIP*
Maximální velikost souboru150 kB

*Soubor ZIP by měl obsahovat soubor HTML pro reklamu a kterékoli další z následujících typů souborů:.CSS, .JS, .HTML, .GIF, .PNG, .JPG, .JPEG, .SVG. Pozor, při nahrávání složky ve formátu ZIP je ovšem maximální počet souborů omezen na 40.

Podporované rozměry reklam HTML5 jsou stejné jako u klasických Google Ads bannerů.

Kromě špatné velikosti, formátu a jiných technických problémů, může být naše reklama v Google Ads zamítnuta také z jiných důvodu.

Jaké jsou nejčastější důvody zamítnutí?

Kvalita obrázků

Všechny obrázky v reklamách musí splňovat měřítka kvality určená Googlem. Rozvržení obrázku musí odpovídat standardům služby Google Ads, obrázek nesmí být rozmazaný, vzhůru nohama nebo jinak otočený, blikající či nějak rušivý.

Nejasná souvislost

Veškeré informace, které uvádíme na banneru, by se měly vztahovat k tomu, co inzerujeme. Všechna pole odeslané kreativy musí například reprezentovat stejného inzerenta a musí souviset s propagovaným produktem. Není tedy například možné cílit reklamu na jiný web, než jaký je uveden na banneru.

Zavádějící obsah

S nejasnou souvislostí souvisí také zavádějící obsah. Reklamy v Google Ads nesmí uvádět nepravdivé či klamavé informace, jako výroky typu „zázračný lék“. Grafické reklamy také nesmí obsahovat obrázky, které se podobají webovým upozorněním či chybovým zprávám. Všechny informace musí být přesné a musí dobře popisovat to, co inzerujeme.

Obsah jen pro dospělé

Problémový je samozřejmě také obsah, který je určený pro dospělé. Patří sem nejen reklamy se sexuálním obsahem, ale také například seznamky, služby zprostředkovávající mezinárodní sňatky nebo propagace plastické chirurgie poprsí.

Nejpoužívanější velikosti bannerů na Googlu

Pokud nemáme kapacity na vytvoření všech standardních velikostí bannerů, je dobré vědět, které velikosti bychom rozhodně neměli vynechat.

Mezi nejpoužívanější rozměry bannerů patří:
vkládaný obdélník300×250
široký banner728×90
široký sloupec160×600

O tom, které velikost bannerů jsou nejefektivnější, se vedou dlouhé diskuze. Ideální je proto testovat vlastí kreativy a vypozorovat, na jaké bannery naši zákazníci reagují nejlépe.

 


Rozměry bannerů Sklik

Grafické reklamy v Skliku se zobrazují v síti partnerských webových stránek. Oproti Google Ads si banner nemůžeme vytvořit přímo v systému, ale musíme jej nahrát již hotový.

Vytvoření nového banneru Sklik

Jaké technické požadavky musí splňovat?

FormátyJPEG, JPG, PNG, GIF
Maximální velikost souboru150 kB


Podporované rozměry obrázků:

Svislé formáty160×600
300×600
Kostky300×300
Vodorovné formáty300×250
320×100
468×60
480×300
728×90
930×180
970×210
970×310
Mobilní formáty300×250
300×300
320×100

Na telefonech a tabletech se ovšem mohou zobrazit i jakékoliv výše uvedené formáty. Vždy záleží na responzivním designu daného webu.

Délka animace v Skliku není omezená. Seznam nicméně doporučuje nepřekračovat 30 vteřin.

Nový formát Branding

Novinkou od července 2018 je v Skliku formát Branding. Jde o grafický banner obklopující obsah na zavedených obsahových webech a seznam sám tento typ reklamy popisuje jako vysoce vizibilní nástroj vhodný pro zviditelnění vlastní značky. Vyžaduje specifický formát 2000×1400 pixelů a jeho maximální datová velikost může být 500 kB.

Kromě toho musí splňovat ještě několik zásad: hlavní sdělení musí být umístěno nahoře a mimo tento prostor nesmí zasahovat žádné texty a logotypy, grafika musí vyplňovat celý prostor obrázku, obrázek nesmí být průhledný a text v obrázku nesmí zabírat více než polovinu  z celkové viditelné plochy.

Nový formát typu Branding (zdroj: Sklik.cz)

Jaká další pravidla musí bannery v Skliku splňovat?

  • Reklama musí vyplňovat celý obrázek, hlavní grafické i textové sdělení však nesmí přecházet za vymezený reklamní prostor
  • Text musí být srozumitelný, čitelný a nesmí být otočený nebo vzhůru nohama
  • Nesmí napodobovat systémová nebo webová upozornění či chybové zprávy
  • Banner nesmí být průhledný
  • Zakázáno je také nadměrné blikání pozadí, navození stroboskopického jevu nebo optického klamu

Opět, pro grafickou reklamu platí stejná pravidla inzerce jako pro textovou reklamu. Ujistit bychom se také měli, jestli nepropagujeme nepovolený či omezený obsah. Problematická je například reklama na tabákové výrobky, alkohol, omamné látky, nelegální software, zbraně, online sázení a propagace erotického obsahu, nepravdivých zdravotnických tvrzení, duplicitní inzeráty či reklamy porušující ochranu osobních údajů.

>>Na kompletní seznam nepovoleného a omezeného obsahu se můžete podívat zde.<<

Pokud dojde k porušení pravidel, mohou administrátoři služby Sklik zablokovat naši reklamu nebo i celý účet.

>>Kompletní pravidla pro grafické reklamy najdete tady.<<


Rozměry bannerů na Facebooku

Také Facebook má vlastní pravidla pro reklamy. U různých účelů reklamy (nastavujeme při vytváření nové kampaně) může být doporučována jiná velikost reklam. Pokud chceme, aby Facebook naši reklamu zobrazoval ve všech různých formátech (jako například v kanálu vybraných příspěvků na počítačích, v kanálu vybraných příspěvků na mobilních zařízeních nebo v pravém sloupci), pak bychom měli použít obrázek pro reklamu v doporučené velikosti v závislosti na účelu, který si při tvorbě kampaně zvolíme.

 

Umístění reklamy na Facebooku a Instagramu

Když bude náš obrázek mít větší rozměry, než je uvedeno v Průvodci pro Facebook Reklamy, Facebook automaticky změní jeho velikost tak, aby se do reklamy vešel. V případě, že bude menší, Facebook nám ho může zakázat do systému nahrát.

Doporučené rozměry reklam na Facebooku:

Reklamy v rotujícím formátu (carousel, slideshow, prezentace)600 x 600 pixelů
Označení stránky jako To se mi líbí nebo Reakce na událost1 200 × 444 pixelů
Prokliky na web, Konverze na webu, Instalace aplikace, Zájem o aplikaci, Místní povědomí, Využití nabídky, Generování potenciálních zákazníků1 200 × 628 pixelů
Zhlednutí videa1 200 × 675 pixelů
Zájem o příspěvek stránky1 200 × 900 pixelů

Pokud postujeme banner s odkazem je doporučené rozlišení 1200 x 628 pixelů, headline by měl obsahovat ideálně 25 znaků a popisek odkazu 30 znaků (limit můžete překročit, ale Facebook pak může text při zobrazení reklamy v některých umístěních zkrátit).

>>Více o velikostech reklamy na Facebooku si přečtěte tady.<<

Samostatnou pozornost si zaslouží také oblíbený carousel, který můžeme využít jak pro obrázky tak pro videa. Carousel může obsahovat libovolný počet karet od 2 do 10 a maximální velikost by neměla překročit 4 GB u videa a 30 MB u obrázku. Doporučené rozlišení je 1080 x 1080 pixelů a poměry stran by vždy měly být 1:1, jinak se vám obrázek v náhledu může nevhodně oříznout. Délka videa může být až 240 minut, což je poněkud překvapující stopáž pro videoreklamu.

Další technické požadavky pro Facebook reklamy

  • Obrázky nahráváme ve formátu JPG, PNG nebo GIF
  • Facebook doporučuje, aby minimální šířka obrázků byla 600 pixelů
  • Ideální poměr stran je 16:9 nebo 9:16, tolerance poměru je 3 %
  • Pokud používáme formát PNG, nahrávaný soubor by neměl překročit velikost 1 MB. Soubory PNG větší než 1 MB se mohou špatně vykreslovat
  • Text by měl zabírat maximálně 20 % plochy obrázku. Striktní pravidlo 20 % textu již neplatí, ovšem Facebook i nadále preferuje reklamy s menší plochou textu. Reklamy s větším množstvím textu bude zobrazovat méně nebo vůbec. Doporučený počet textových znaků v obrázku je 125

>>Jestli naše reklama splňuje požadavek 20% textu si můžeme ověřit v tomto nástroji. Více o problematice textu v reklamách si můžete přečíst tady.<<

Kontrola textu na obrázku

Důležité je připomenout si, že oproti Google Ads Facebook nepodporuje animované obrázky ani flashové animace.

Na Facebooku můžeme inzerovat také pomocí videoreklamy.

Technické požadavky na video na Facebooku:

Minimální rozlišenínení stanoveno, doporučený poměr je  9:16 nebo 16:9
Délkamin. 1 sekunda a max. 240 minut
Velikost souborumax. 4GB
Doporučený formátMP4, MOV
Snímkymax. 30 snímků/s

Také ve videu bychom se měli vyhnout příliš mnoho textu v náhledu videa. Facebook tyto reklamy znevýhodňuje, nebo je nemusí zobrazovat vůbec. Doporučené je pak také využívat ve videích na Facebooku titulky. Velká část uživatelů přichází na Facebook z mobilních zařízení, kde mají často vypnutý zvuk. Titulky ve videu tak svým fanouškům umožníte shlédnout video i přes absenci audio části.

>>Podrobnou specifikaci si můžete nastudovat tady.<<

 

Ukázka Facebook reklam na mobilním telefonu


Velikosti reklam na Instagramu

Již nějakou dobu můžeme inzerovat také na Instagramu. Při vytváření nové kampaně na Facebooku se Instagram nastaví jako výchozí umístění, můžeme tedy použít stejné bannery jako pro Facebook. Lepší ovšem je vytvořit si samostatnou kampaň pouze pro Instagram, neboť každá sociální síť má svá specifika a uživatelé se chovají jinak.

Instagramové reklamy jsou tedy k dispozici přímo v nástroji Facebooku pro tvorbu reklam. Základním předpokladem pro inzerci na Instagramu, je funkční facebooková stránka.

Instagram Advertising

Jaké jsou rozměry reklam na Instagramu?

Doporučená velikost obrázku pro instagramovou reklamu ve čtvercovém formátu nebo obdélníkovém formátu orientovaném na šířku je 1080 × 1080 pixelů.

FormátyJPG, PNG, GIF
Maximální velikost souboru150 kB
Poměr stran1.91:1 a 4:5

Pomohl vám článek? Sdílejte jej s ostatními!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *