Tvorba obsahové strategie

Obsahová strategie je komplexní manuál pro tvorbu obsahu relevantního vůči vaší cílové skupině. Pomůže vám tvořit smysluplný obsah, který bude rezonovat s vaší cílovou skupinou.

Komu je určena?

Obsahová strategie je určena firmám, které chtějí začít lépe pracovat s obsahovým marketingem a nevědí, jak na to. Součástí strategie jsou i vzorové materiály a návod, jak samotný obsah tvořit.

Jak to probíhá?

Pracujeme ve třech fázích:
  1. sběr dat a analýza
  2. tvorba strategie
  3. implementace

Základem strategie jsou analýzy a sběr dat. Abychom zjistili, jaký typ obsahu bude fungovat, musíme znát chování vaší cílové skupiny. Budeme se hodně ptát a oceníme, pokud nás na další rozhovory propojíte i s vašimi zákazníky. Nabyté informace mohou často pomoci i v dalších oblastech mimo samotnou strategii.
Jakmile budeme mít dostatek informací, pustíme se do tvorby strategie. Výstupem bude jasný plán, včetně vzorových materiálů, který bude sloužit jako manuál pro tvorbu obsahu.

Postup krok za krokem

Sběr dat a analýza

Audit stávající situace
Analýza konkurence
Mapování zákazníků a nákupního procesu

Tvorba strategie

Ze získaných podkladů z předchozí fáze vypracujeme obsahovou strategii.

Implementace

Vypracovaný dokument vám předáme nejlépe na osobní schůzce, kde se zároveň domluvíme na následujícím postupu.
Součástí dokumentu obsahové strategie jsou i vzorové materiály pro lepší ilustraci tvorby obsahu. Jaké konkrétně, a v jakém rozsahu, vyplyne ze strategie samotné.

Obsah strategie

(vzorový obsah, jednotlivé části se mohou lišit)

Audit aktuálního obsahu
  • Audit obsahu
  • Situační analýza PR
Analýza konkurence
  • Česká konkurence
  • Zahraniční konkurence
Cílové skupiny
  • Popis CS dle marketingové strategie
Průchod zákazníka funnelem See-Think-Do-Care
  • Fáze See (obsah, kanály)
  • Fáze Think (obsah, kanály)
  • Fáze Do (obsah, kanály)
  • Fáze Care (obsah, kanály)
Návrh obsahu a jeho propagace
  • Vlastní kanály (blog, newsletter, sociální sítě,…)
  • Další kanály (PR a media relations, influence marketing,…)

Obsahová vs. digitální strategie

Obsahová strategie se od naší digitální strategie liší především svým rozsahem. Obě mají vzájemný přesah, obsahová strategie na rozdíl od digitální více rozvádí samotnou tvorbu obsahu včetně vzorových materiálů. Je tedy určena především firmám, které chtějí začít lépe pracovat s vlastním obsahem.

Proč u nás?

Základ našeho týmu tvoří vystudovaní novináři a copywriteři. Máme zkušenosti s tvorbou obsahu pro menší lokální firmy i velké globální společnosti. Specializujeme se na B2B, technologie, startupy a další zajímavé projekty.

Pokud vás zajímá víc, napište nám. Rádi si s vámi domluvíme nezávaznou konzultaci.

Kontaktujte nás

Reference

Boris Bošiak, Reservio

Potřebovali jsme obsahovou strategii, abychom věděli, jaký obsah tvořit pro naše zákazníky. Nyní máme jasný plán, kterého se můžeme držet.

Boris Bošiak CEO Reservio